המאמר הבא הוא תקציר מתוך תחקיר מתוך תחקיר מקצועי, מרוכז ומתומצת בנושא "איך תחזוקה תמנע תקלות?"
שימוש בכלים ייעודיים לייעול נושא התחזוקה יכול לתת החזר השקעה (ROI) ברור ומיידי לארגון, ולכן שווה לבחון כאלה שכבר הוכיחו עצמם אצל ארגונים אחרים. לפי ComputerWorld, באופן היפותטי 70% מתקציב ה-IT אמור להיות מוקדש לתפעול השוטף, ו-30% לקידום עסקי, בעוד שבפועל, רוב הארגונים יחפשו איך אפשר "לסחוט" מה-70% תקציבים לקידום עסקי, ולוותר על נושאי תחזוקה "פחות קריטיים". התוצאה היא שמנמ"רים נאלצים לחפש תמידית אחר פתרונות יעילים וחסכוניים יותר לתחזוקה השוטפת.
פתרונות בולטים לעשות זאת, הם בעיקר אוטומציה, וירטואליזציה וענן. לפי שלומי פנאן מ-We!, כל שרת שמוחלף בשרת וירטואלי, חוסך לארגון כ-$1,000 בשנה רק על הוצאות החשמל והקירור (אף בלי לחשב עלויות רכש).
לפי הקישור הבא, לקוחות The Charity Cloud מעידים כי שימוש בשירותי הענן של החברה, חסך עד 50% מתקציב תחזוקת ה-IT - tinyurl.com/50percentcloud
לפי נמרוד הירשהורן מכלנית, ניתן להגיע לחסכון בסך מאות ואף אלפי דולרים בשנה בעלות החזקה של כל תחנת קצה, על-ידי הכנסת אוטומציה.
ולבסוף, כתבה שמרחיבה על התועלת, מיישום פתרונות לקוח רזה - tinyurl.com/4x4hcw8
עוד הרחבות ופירוט כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים על הנושא בקישור
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.